teamplockepinn

Träning

Publicerad 2013-01-21 13:04:07 i Hundarna, Träning,

På eftermiddagen igår

 

lämnade vi Novali hos sin farmor en stund och for ut till snapenskogen med hundarna. Vi hade med dragselarna och en pulka. Manco och Gina spändes för och vi la lite tygd i pulkan så det skulle va nå att dra! Jag gick bakom och höll emot, mest för att de måste lära sig att ha mig bakom! Fredrik och Sid gick före. Det funkade bra, vi gick och småsprang lite, men när de kom lite för långt före Fredrik (ungefär 5meter) så ville de inte gå framåt längre. Så vi har absolut mer träning framför oss. När vi kom tillbaka till bilen koppla vi loss Manco och pulkan, Gina skulle få "dra" mig istället. Jag har ju som mål att kunna vara med på hundlöpet i gbg i maj så hon och jag behöver träna! Vi gick först efter Fredrik och de andra hundarna sen sakta jag in så vi skulle få lite avstånd så vi kunde börja springa. När vi kom i kapp dom testa jag å bara fortsätta, det vart endel tveksamheter i början men sen släppte det och hon sprang på riktigt bra (med tanke på att hon är otränad på detta). När vi vände och sprang tebax till de andra va det en väldigt fart på henne, rodde jag skulle fara på öronen flera gånger :) Men det gick bra. När vi sen fortsatte förbi dom va det svårare att få henne å springa framåt, det gick lite halvdant bara. Men det ska bli kul att testa henne själv sen och se hur hon funkar då! Sen behöver vi absolut träna på att springa med andra hundar oxå, men det blir ett senare bekymmer :)

 

När vi kom hem sen va jag ju ändå redan varm (man blir det av att springa med kängor och vinterjacka i snön!) så det va lika bra hoppa upp på bandet och fortsätta träningen! Det vart 40min i bra tempo (4,8-5,0). Det känns faktiskt t.o.m lite i benen nu så det är ju bra:). Benen va iaf inte alls så sega idag som de vart det senaste. Att bita ihop å träna ändå kanske ger effekt?!? :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela