teamplockepinn

Hundträning del 574 (eller nått liknande)

Publicerad 2013-01-24 10:07:17 i Foto, Hundarna,

Ja igår tog jag ett pass med trickträningen igen och nu är det 2st sombörjar närma sig slutet och en som inte är redo än!
Sid har gått framåt nå otroligt det sista och har nu nästan "gått förbi" Gina! Han är nog den som är närmast att klara det helt utan hjälpmedel. Jag försöker utmana honom, men än så länge tyr han sig rätt mycket till hjälpmedlen, men jag tror det släpper när som helst!
Manco han är inte redo att ens dra ner på hjälpmedlen som jag gjort på båda de andra. Jag försöker lite och ger han chansen, men nä han bara står å flämtar å fattar noll då:) Så det är bara å backa ett steg, vi får se hur länge det behövs. Han får helt sonika ta den tiden han behöver på sig. Man kan lära gamla hundar "sitta" det tar bara lite längre tid ;)
Gina har låst lite i det läget hon är nu, hon behöver bara släppa det sista hjälpmedlet men hon är inte riktigt redo för det än. Jag försöker utmana henne varje gång, jag tror nog det släpper snart.
 
Igår tog jag oxå å gick en varsin promenad med dom så det skulle få lite egentid. Tror det är viktigt att inte glömma. Manco fick sig en rejäl utmaning då jag hängde på en karl som va ute med sina 2 små hundar och hans vän med en liten tax. Det vart jobbigt för Manco, men nyttigt tror jag :) Det sista va han bara helt uppspelt, knäpp hunden:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela