teamplockepinn

Hundträning

Publicerad 2013-01-21 16:49:29 i Foto, Hundarna,

Idag tog jag ett pass trickträning med mina kära 3 och jag var verkligen nöjd med allihopa idag!
Sid tog stora steg framåt idag och nu börjar det likna nått :) Utmanade honom lite mer idag och det köpte han bra!
Manco han fortsätter sköta sig bra, men har fortfarande lätt för stress men vi tar det i små steg och han håller jämna steg med Sid ändå!
Gina hon har grepp på detta nu, testa henne helt utan hjälpmedel andra vändan och det funkade! Nu är det bara lite stabilitet kvar så kan hon detta sen! 
 
Ska bli kul att klippa ihop filmen på alla 3 hundarna när jag är klar så man kan se hur de har utvecklats från gång till gång.
 
När jag hämtat Novali fick först Manco köra lite slalom och gunga (det enda jag har framme...) och det funkade bra, en stund tills han lessna:) Men jag vet ju han är sån! Han gjorde iaf rätt hela tiden! Gina fuskar med slalom ingångar när jag står vid slalomet och skickar henne "bakåt" att hitta in. Då som vanligt skäller hon mest på mig.. Men jag fick göra det lättare och till slut funka det. Sid fick gå på gungan några gånger i koppel bara för att få göra nått, han va lika lycklig för det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela