teamplockepinn

Nytt foder

Publicerad 2013-02-08 12:42:06 i Hundarna,

Jag har länge velat och funderat på hur jag ska göra med Sid och hans mat. Han äter för det mesta iaf upp men det är inte med någon större aptit och det händer ibland att han lämnar och går. Visst det är inte hela världen så sett, men det är lite fel hund! Sid behöver inte "banta" :) Jag vill inte att det ska gå till att han inte vill ha maten alls... Det verkar som han t.o.m tycker att Manco och Gina's mat är godare, men de äter ju Weight Control och det känns inte heller så lämpat för Sid :) 
Nu börjar hans säck ta slut så jag tänkte passa på att testa nått annat foder om det skulle passa herrn bättre! Jag vill först testa sånt som går att få tag på, på nära håll. Var på granngården igår och kollade, det slutade att jag fick med mig en liten säck Pro Plan Performance hem. Och hittills verkar det som han faktiskt gillade det mer. Han får ju blandat med sitt gamla foder nu och igår kväll kunde han inte ens hålla sig tills jag sa "varsegod" utan började tjuva lite :) Så det är ju positivt! Hoppas det håller i sig nu!
 

Kommentarer

Postat av: Wendy

Publicerad 2013-02-09 08:36:17

Ja Gud va svårt det är med hundar som matvägrar... Mina hundar äter ju oxå PRO plan..
Den med lax brukar vara god :) den luktar apa men hundarna gillar det!!

Svar: Ja eller hur! Jag har vart lyckligt förskonad från det tidigare! Haha ja men ju värre det luktar dessto mer gillar hundarna det :) det kanske jag ska prova! Det va kykling på den jag tog. Har eukanuba till mina andra.
Therese Blomqvist

Postat av: Karin

Publicerad 2013-02-09 10:37:51

Isa käkar också pro plan. När hon matvägrade bytte jag till den med lax och blandade också upp det till en början men då åt hon bara det nya med laxen :) Nu har jag bytt till kyckligen för den är lite billigare :)

Svar: Jag hade det till alla förr, innan vi skaffa Sid men bytte mest pga priser, det vart för dyrt! Men Manco &Gina äter ju va tusan som helst så med dom spelar det ju ingen roll :) Bara kinkepelle nu! Men det låter helt klart som det blir en påse med laxsmak nästa gång! Han äter iofs redan sjukt mycke bättre å då äre bara blandat nu!
Therese Blomqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela