teamplockepinn

Barnet som blev ett monster

Publicerad 2013-02-18 21:15:02 i Novali,

Är nästan övertygad om att jag fick med mig fel unge hem från dagiset idag! Vart är min snälla tjej?? 
Hon va iofs snäll och så när jag hämtade henne, men ganska snart började en annan sida växa fram! Vi for nämligen direkt in till stan för vi behövde handla lite. Första stoppet var på granngården, vi behövde mer mat till Sid. Efter att jag stått å velat ett tag om vilket jag skulle ta så drog Novali iväg, å inte kom hon när jag ropade heller. Fick ha ett litet snack med henne men sen kom hon med och jag tänkte inte så mycket mer på det. Hon hjälpte till att bära lite å va som vanligt. Framme vid kassan vart hon törstig, jag sa att hon fick ta en juice (de sålde sånna där) men hon blev jättesur och skulle absolut ha en cola eller fanta, vilket hon självklart inte fick... Så hon nöjde sig med juicen!
Men när vi kom till mataffären började mardrömmen riktigt! Det började redan i bilen, jag tog juicen och skulle skruva på korken. Men då vart hon tokförbannad och skulle inte ge mig korken utan jag skulle ge henne drickan, tjurig som jag är vägrar jag att ge mig... Hon gav mig tillslut korken! Sen skulle vi gå in, då börjar hon först mä massa kommentarer på väg från bilen så som "du ska inte säga åt mig vad jag ska göra" och liknande.. Va detta kommer ifrån vet jag inte! Sen snäll som jag är lät jag henne ta en egen vagn (stoooort misstag av mig). Det började redan när vi skulle gå in i butiken, jag skulle gå före henne tyckte hon, jag vägrade för jag tyckte hon såg sådär påhittig ut i blicken att jag inte litade på henne. Där vart det tjafs innan hon gav sig. Sen kommer vi 3meter in i butiken, jag plockar lite bröd (en vitlöksbaugette till maten) och då hittar hon några svindyra limpor hon tycker vi ska köpa. Jag tycker det är onödigt eftersom vi har bröd hemma. on står och säger emot mig å blir jätte sur! Detta fortsätter hon med när vi går inåt butiken. Sen blir hon för sur för att hon inte får som hon vill så då tar hon sin vagn och drar! Jag bekymmrar mig inte så mycket så sett, men efter en stund har jag lite för mycket att bära att jag måste hitta henne. Hon hade gömt sig bakom en hylla och tänkte absolut inte låta mig lägga ner några varor i vagnen. Men efter viss övertalning får jag det. Jag får sedan med henne att gå vidare i butiken, ja om jag tog vagnen alltså annars vägra hon gå... Sen gick det hyffsat smärtfritt (i jämförelse iaf) ett tag, med bara några uppnosiga kommentarer från fröken. Men när vi närmade oss kassan bröt vulkanen ut igen! Hon tog med sig en chkladkaka ur hyllan, jag sa bara att "nej, inget godis", men hon VÄGRADE lyssna på det! Tror vi fajtades i åtminstonde 5min om den där stackars chokladkakan.. Lagom pinsamt! När jag lyckats släpa henne därifrån utan chokladkaka så vart nästa bråk vid kassan, först höll hon på köra på en stackars gubbe med vagnen, sen skrek hon som en galning för att hon inte fick lägga upp varorna på bandet (vid detta laget hade jag slagit dövörat till och bara tänkte "ta dig ut härifrån så fort som möjligt"). När jag skulle betala fick jag inte gå framåt, jag fick inte röra vagnen (som stod ivägen för nästa stackare i kön) sen fick jag henne knappt att gå framåt när jag skulle packa.. Och så vart det ett jäkla liv för hon skulle ha en EGEN kasse till sin yougurt (som jag självklart inte hade tagit... Att ta en fryspåse va inte att tänka på... Då va hon som stod efter oss i kön så snäll att jag fick en kasse av henne så jag slapp den striden iaf.
När allt va ner slängt i kassarna (fortfarande med tanken ut så fort som möjligt) skyndade jag utåt, men då fastnade hon självklart vi dessa (jävla) tuggummiapparater och ännu en gång VÄGRADE gå om hon inte fick nått. Nu var jag tjutfärdig! Men då kom den snälla kvinnan (som stod efter oss i kön) igen, hon pratade lite med mig och sen sa hon att jag kunde gå ut i bilen med mina kassar så höll hon ett öga på Novali under tiden. Jag gjorde det bara för att få vila öronen i några sekunder. Novali vart då självklart galen därinne! Men när jag va på väg tebax till butiken igen så kom hon ut så hon hade iaf kommit ifrån apparaterna! Det kändes elakt att lämna henne den där lilla stunden men jag höll på bryta ihop! 
När vi kom till bilen var det självklart tjafs igen... Bältet fick inte sitta som det skulle å allt annat möjligt som gick att komma på, hon skrek och gapade oavbrutet hela vägen hem... 
 
Jag kan säga att jag hoppades på att hon hade feber så det här var nått slags övertrötthets-överslag, men det hade hon inte... 
Hon fortsatte sedan under em/kvällen fast i mycket mildare form! Mest bara att hon sa emot typ allt jag sa å sånt, men stundvis glimtade den "vanliga" Novali fram och då va hon snäll!
 
Jag hoppas verkligen detta var nån engångs grej, men det lär dröja innan jag frivilligt tar med henne till någon butik igen :/ 
 
Vet inte om texten ens är läsbar, jag är rätt trött om jag säger så...

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-02-19 12:19:47

men vad skönt med den snälla damen där i alla fall :) Jag vet inte om detta är sant, men jag har hört att när dom är typ såhär tonårsjobbiga när dom är små blir dom väldigt snälla i tonåren sen...

Svar: Ja hon va en kollosal räddning där och då! Jo jag har hört det mä, men detta vette tusan om jag fixar igen! Lär dröja innan hon får följa med till affären igen! Så olikt henne att va så uppkäftig oxå, det stör mig!
Therese Blomqvist

Postat av: Karin

Publicerad 2013-02-19 21:09:48

Ungar..! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela