teamplockepinn

Agilityträning

Publicerad 2013-02-11 10:38:49 i Agility, Hundarna,

Igår va det dax för våran träning igen. Vi fick starta lite senare igår för vi hade årsmöte på klubben innan. 
Det va faktiskt 7st personer mä igår och det va riktigt roligt! Vi gjorde en lite halvklurig bana sen fick alla köra en stund var och träna på det man själv kände att man behövde. 
Jag hade med mig mina nya rutor som jag har klickat in Sid på här hemma, har tyvärr bara kört inomhus så jag va inte riktigt säker på om det skulle fungera. Och det gjorde det inte heller! Han älgade rakt över som vanligt :) Så det blir till att hårdträna nu i vecka utomhus för att få det å sitta bättre! För övrig funkade han blandat eller vad jag ska säga :) Vissa delar va riktigt bra, ha gjorde en grymt bra slalomingång bla! Och i nära arbete med mig funkar han oxå bra på signalerna! Även att jag på ganska långt håll kan skicka honom till en tunnel. Probleme är när han får upp lite hög fart och jag vill att han ska svänga... Då har han inte riktigt tid mä mig! Sen läser han bara min kropp och inte mina händer. Så jag måste vara övertydlig med kroppen och det ställer ofta till det till nästa hinder... Jag försökte mig på ett staket, men fick aldrig till det riktigt! För att få in honom över mitten hindret måste jag typ stanna å vrida mig helt åt andra hållet och då hade jag inte en möjlighet i världen att hinna till sista... Jag behöver hjälp!!! Hur hanterar jag min turbohund?? :) 
Gina gick i det stora hela väldigt bra, det som strula första vändan va mitt fel, jag hade tänkt helt fel när jag gick banan och gjort det onödigt svårt för mig! Det funkade såklart inte så det blev bara strul. Jag gjorde en enklare variant sen (på min handling alltså) och då funkade det. Sen har vi problemet med att hon slarvriver så jäkla mycket! Men jag vet att väldigt mycket av det beror på att jag har lite för bråttom och vill skynda mig till nästa hinder och då ska hon stressa med och då kommer rivningarna. Jag märkte i slutet när jag lugnade ner mig å följde med henne mer då rev hon inte heller... Skärpning matte!!! Å det roliga är ju att jag hann ju ändå dit jag ville... Här är ett bekymmer mä att köra två olika hundar, Sid är ju inte alls så hindersäker som Gina och behöver ha mig visande mycket mer. Och när jag sen kör Gina så är jag lite kvar i det där fast hon klarar sig alldeles utmärkt utan att jag visar allt!
När vi var klara så gick jag, Karin och Maria en sväng med hundarna så de fick rasta av sig lite. Sen va det bara att åka hem, duscha å stupa i säng! Jisses va trött jag va både fysiskt och psykiskt! Bärandet av hindren är en utmaning i sig det å sen att springa som en gassel i sanden! Känner mig mör i hela kroppen idag :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela