teamplockepinn

Agilityträning

Publicerad 2013-03-04 09:52:51 i Agility, Hundarna,

Igår hade vi vår sista ridhusträning. Känns trist att det inte passa med fler gånger, men det kan kanske vara lite bra med en liten vila nu oxå innan utesäsongen kör igång.
Det känns iaf som Sid har utvecklats enormt på dessa 5 veckor, även om vi fortfarande har LÅNGT kvar :) Men mitt mål ligger på att debutera i Götene i maj, iaf i ett hopplopp, Men vi får se! Finns ju risk att det blir svårt att hinna träna så mycket när kurserna kör igång oxå... 
Igår körde vi en hoppklass 1 bana som var ganska rolig. Det var egentligen bara ett ställe jag och Sid fick riktiga problem. Han är så sjukt känslig på vad jag gör och härvet jag inte riktigt vad jag gör för fel! Några av gångerna kom jag för långt fram, det vet jag. Men det sista funka fasen inget :) Fast jag tror han blev för trött då oxå så det gjorde det ju inte bättre. Men vi får helt enkelt ta å befästa "du"-kommandot bättre! 
Sen har han ju sån fart att han inte hinner mä vissa saker, stollen :) Me jag va riktigt impad hur han köpte min handling i starten! 3 hinder på raken sen sväng och in i en tunnel, redan över 3e hindret har han börjat svänga mot tunneln. Det gjorde mig helt klart impad av honom!
Det är verkligen en duktig hund, jag måste "bara" lära mig att föra honom riktigt!
 
Gina funkade i det stora hela bra tycker jag. Tyvärr fick hon med en slarv rivning varje vända jag körde, det gillar jag inte. Sen gick hon ur slalom oxå, men det hoppas jag va nån tillfällig sinnesförvirring :) 
 
Ska sätta mig å kolla genom filmerna sen och se vad jag måste göra annorlunda!
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-03-05 19:54:46

sv; Japp, har planer på Gbg`s hundlöp men är ännu inte anmäld. Fast jag borde kanske ta tag i det snart;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela