teamplockepinn

Agility i Askersund

Publicerad 2013-03-17 20:23:46 i Agility, Hundarna,

Idag var det dax för årets andra klass 2 tävling för mig och Gina. Det gick rätt så jäkla dålig om jag säger så :)
I först loppet hade jag en super duper överladdad flicka med mig in på planen. När jag lämnat henne i starten och gått några steg for hon förbi mig som ett skott... Hm, inte okej! Så jag kopplade henne och gick av planen, tjuvstarter har jag numer nolltolerans för! Och just att bara koppla henne och gå av planen brukar vara det mest effektiva.
I lopp två så låg fröken så snällt så i starten! Det ger verkligen effekt att kliva av med henne! Men istället rev hon 3st hinder och sen fuska hon på balansen, så jag tog tillbaka henne på kontaktfältet och diskade henne.
I sista loppet gick hon superbra fram till hinder 13-14 (kommer inte ihåg exakt) sen började hon plöja... Jag tror jag kan ha stressat lite för mycket just vid det hindret, för före det va jag supernoga med att vara LUGN i min handling och det funkade verkligen! Men som sagt jag tror jag kan ha stressat ett steg för långt fram där och det räckte... en kändes det som hon bara sket i allt.
Fick ett tips av Ann som jag ska testa nästa gång hon börjar plöja! Tror det kan vara effektivt!
 
Hade annars en trevlig dag. Vi pratade om att starta ett lag! Jag och Wendy har pratat om det innan men inte haft någon mer att ta med i laget, sen så frågade Ann och Tommy om Wendy var intresserad av att va med i lag med dom så då slog vi ihop det hela och då vart det ju 4 hundar oxå:) Känns faktiskt skönt att starta lag med bara EN hund, har ju aldrig gjort det innan :) Vilken hund jag ska ta med är dock osäkert.. Mitt första spontana val till ett lag är ju Manco, han är den bästa lagspelaren! Men jag vill inte sätta den pressen på honom nu när han har vart dålig igen och jag vet inte om och iosf hur mycket han kommer kunna tävla. Sen äre ju Gina, det är en bra hund i grunden, men någon vidare lagspelare är hon inte! Alldeles för ojämn tyvärr. Och i år har hon hittills inte alls fungerat önskvärt. Jag tror jag har kommit på en sak, men jag MÅSTE bli av med dessa rivningar! Sist har vi herr Sid, han har ju inte ens debuterat än så det känns väldigt osäkert :) Fast Ann och Tommy har oxå unghundar med, så om man tänker på det så kanske det skulle va roligast med honom.. Ja jag får nog fundera lite :) Ska bli kul att se om jag känner annorlunda på nått vis efter kursen i april!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela