teamplockepinn

Hundträning

Publicerad 2013-01-13 21:33:00 i Hundarna,

Idag har jag fortsatt på min trickträning med alla 3 hundarna. Jag har hittat ett nytt (för mig) trick som jag har bestämt mig för att lära alla 3. Det är kul å se deras olika förmågor att lära nytt och bjuda på nått när man tränar! Gina och Sid är ganska lika förutom att Sid har lite mer koncentrationssvårigheter och Gina lättare "låser". Manco är helt hopplös när det gäller att bjuda på nått, han vill bli visad allt! Är det tyst lite för länge (läs typ 10-15sek) bara han lägger sig ner... Lite trist men sån är han:) Idag var lektion 2 och Manco fattar knappt inget än :) De andra 2 börjar allt greppa det hela lite! Filmade idag, tänkte fortsätta med det och sen klippa ihop när vi är klar (om vi nu blir det nångång..) :) 
Nu på kvällen blev det lite annan träning, alla 3 fick gå på bandet i lite olika lång tid. Sid fick bara gå där eftersom det inte är längesen han kastrerades. Gina och Manco fick gå på "styrketränings-banan" efteråt. Tänkte ge Gina lite massage nu innan kvällsrundan så kan vi sova med lite gott samvete sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela