teamplockepinn

Allt kommer tillbaka

Publicerad 2013-02-08 11:04:16 i Novali,

Igår när jag hade hämtat Novali från dagis så ville hon gärna att vi skulle spela spel. Ja visst sa jag, det är klart vi kan göra det! Hon ville ju oxå spela ett sifferspel som är lärorikt för henne så det är ju bara att tacka och ta emot. Men jag skulle bara göra nått innan (minns inte riktigt vad det va), Novali tyckte jag skulle gå in i vardagsrummet och vänta tills hon hämtat spelet och när jag sa att jag går dit strax så hade hon andra åsikter! Helt plötsligt slänger hon ur sig "Går du inte in dit nu så kommer inte jag att spela några mer spel med dig" Jag vart aningen ställd av den kommentaren men svarade bara lugnt att "Nähä gör inte det då". Då försökte hon igen med samma kommentar! Att jag tyckte det hela bara va komiskt var såklart inte uppskattat :) 
Men när jag var klar med det jag skulle göra så gick jag å spelade med henne, hon hämtade sen ett annat sifferspel som hon oxå ville spela. 
När det sen var färdigspelat och jag skulle gå och börja med maten så ville hon att jag skulle ta upp en penna (som hör till spelet) från golvet (hon hade själv lagt den där). När jag bara vägrade, jag menar nån måtta får det vara på servicen :) Så kom den nyinarbetade kommentaren igen "Gör du inte det så tänker inte jag spelar några fler spel med dig nå mer" 
Försökte förklara för henne att det var bara hon som vart drabbad av hennes egna "hot", men jag tror inte riktigt hon förstod det nu, men jag är rädd att det bara är en tidsfråga :)
Jag fick iaf mig ett gott skratt :)
 
Söt tjejen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela