teamplockepinn

Solens kraft

Publicerad 2013-02-27 13:37:07 i Allmänt, Foto, Hundarna,

Det är egentligen ganska facinerande hur mycket vädret påverkar vårt humör. Det har vart soligt några dagar nu och även om det är minus på kvällarna så känns det allt mer som våren är på väg ute. Och nu har jag fått en sån energi! Det är säkert tusen saker jag vill göra, fast jag vill helst vara utomhus och bara njuta av solen! I förmiddags tog jag med mig hundarna ut och tränade lydnad. Manco och Gina fick vara på gården samtidigt som jag tränade med Sid ute på gatan. Va roligt det var! Sid va super duktig och de småsaker jag har tränat inne de senaste veckorna satt kanon även ute. Han tar apportbocken bra och sitter snällt och fint med den. I höstas ville han inte ha den i munnen övehuvudtaget.. Fotgåendet är bra, han har en sån härlig och glad attityd hela tiden. Man blir verkligen glad av att träna med honom :) Även ställandet funkade riktigt bra.
Visst vi har fortfarande massor att träna på. Klara fotgåendet längre sträcka, få till snyggare ingångar och stabilare "stanna". Men vi är absolut på väg och jag har lydnadsbertan på klubben (11 april) som vårt första mål. Klarar vi det bra kanske vi vågar oss på att anmäla oss till en tävling, men jag sa KANSKE! :) Jag är fortfarande lite orolig hur han ska bli när vi kommer till klubben, om han då kommer fortsätta funka bra eller om alla andra hundar kommer vara för stor störning. Men vi får väl se!
 
Nu ska jag ta med mig busen och gå till dagiset och hämta lillgumman! 
 

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-03-02 22:45:30

Hur mycket motion/stimulans/aktivering behöver en border collie?

Svar: Svår fråga, men framför allt mycket stimulering skulle jag säga. Min yngsta skulle kunna träna nästan dygnet runt utan att lessna. Och även fast man kört ett rejält pass med nått så vilar han en timme sen är han på g igen :) Men sen finns det ju alltid individer, alla är ju olika. Men rätt mycket skulle jag säga!
Therese Blomqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela