teamplockepinn

Vilken belöning?

Publicerad 2013-03-03 00:20:30 i Allmänt, Hundarna,

Fy vilken periodare jag är när det gäller att skriva här!
 
Idag har faktiskt mest suttit vid symaskinen! Jag vet, det är chokerande! Men inte bara för er, även för mig. Jag tror inte jag har hållt i en symaskin sen jag gick i högstadiet eller nått liknande... Men nu har jag fått nått sånt där galet ryck :) Åh kul tycker jag det är! Har lånat Gunilla's symaskin nu, men sitter å kollar på blocket efter en att köpa. Ringde faktiskt på en idag, men den va tyvärr redan såld! 
Dessa 3 har jag iaf lyckats knåpa ihop idag :)
 
Den ena vart lite sne och misslyckad, men men sånt som händer!
 
På eftermiddagen gick vi ut en sväng i blåsten. Vi gick bort till lekplatsen som finns i området så Novali skulle få ha lite skoj. Under tiden passade jag på att träna lite lydnad med Sid. Perfekt med lite störning. Det har ju vart hans stora bekymmer hela tiden, han har gått bra när vi vart själva men när det händer massa runt omkring så har han inte riktigt tid med mig... 
Till att börja med funkade han riktigt bra, visst han tittade till på dom ibland men va inte alls svår att bryta. Jag testade då att byta belöningen hans. Hade kört med köttbullar först men så ville jag bli lite roligare så jag tog en leksak och kampade med honom. Han älskar verkligen det och får en riktigt härlig attityd i det fria följet! Men det blir som att det blir fö roligt så han tappar koncentrationen och efter en stund hade han tappat intresset för mig rejält! Jag fick med honom bara väldigt korta stunder... Jag testade då att byta tillbaka till köttbulle-belöningen för att se om det gjorde skillnad. Och det gjorde det verkligen. Men samtidigt vet jag inte om han bara hade tröttnat på husse å lillmatte eller om just köttbullana funka så bra. Det känns som han koncentrerar sig väldigt mycket mer då jag har dom. Så frågan är om jag helt ska köra på köttbullar? Det kan ju funka att bara ta leksak nångång ibland, som en extra bonus, men sen snabbt gå tillbaka till köttullarna. Det va så pass kallt i vinden idag att jag inte orkade hålla på med massa olika belöningar på en gång. Får helt enket hoppas på bättre väder :)
 
Va uppe på klubben några svängar i fredags för att rasta hundarna när vi väntade på vår tid på drop-in besiktningen. Novali fastnade då (som vanligt) vid gungorna och hade jättekul där. Så hon och jag bestämde att vi skulle åka upp nån dag till veckan, så kan hon leka där hur länge hon vill medans jag tränar lydnad. En smart vinn-vinn situation :) 
Bilen gick för övrigt genom besiktningen med "blanka papper", så jäkla skönt! "En fin bil" sa han t.o.m, jag kan ju inte annat än att hålla med :)
 
Nä nu måste jag sova, antar att jänta väcker mig i tid i morgon igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela