teamplockepinn

Pensionen nära??

Publicerad 2013-03-11 09:32:09 i Agility, Hundarna,

Igår for vi till Tidaholms klass 3 tävling för att Manco skulle få skutta runt lite. 
Det var 3 lopp (ett agility och 2 hopp). 
Det började med ett agilitylopp. En klurig men rolig bana! Det va flera tunnlar under balanshinder sånt som Manco brukar ha problem med, men de fixade han kanon!  Däremot så låg det en tunnel väldigt nära slalom så han kunde inte behärska sig utan missa SISTA porten.. Bara att göra om. Sen missa jag en fälla på slutet så han satt sig i en tunnel så vi vart diskade. Så typiskt, det var bara en som nollade loppet!  Men helt klart en rolig klass 3 bana!
Hopploppet var inte lika klurigt, men en ganska kul bana ändå. Tyvärr hände det något i loppet med Manco. Jag märkte att det va dålig fart i honom,  sen när han kom till sista hindret rev han (han va felfri fram till dess). Efter mål hoppade han på tre ben... Han ville inte stödja på vänster bakben. En hundfysioterapet kollade på honom och han ömmande väldigt i den främre muskeln på bakbenet, framförallt i den övre muskelfästet men även i resten av muskeln. 
Så nu blir det vila ett tag och hålla tummarna att det inte va något allvarligt! Han är ju trots allt 9år, men man har ju svårt att inse det :/ 
Sid var med och miljöträna igår,  här håller han lite koll :)

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-03-17 19:42:11

Idag hade jag henne lös och klickern i ena och godiset i andra, men när jag kör annars har jag koppel i ena och godis i den andra. Har inte alls kommit på ett bra sätt att hålla ordning på allt. Tycker det är lättare utan koppel men det ska man ju ha i början.

Svar: Jag tycker det bästa är att lära in momenten utan koppel så man kan det först å sen lägga dit kopplet för då behöver man inte ha lika mycke saker i nävarna :) Men det är lite lurigt! Jag kan hjälpa dig att titta nån dag och kanske komma med nått tips om du har lust.
Therese Blomqvist

Postat av: Karin

Publicerad 2013-03-17 20:18:46

Ja tack gärna!! :D

Svar: Vi får försöka ta nån dag då? Jag kan ta med Novali upp till klubben om du bara kan eftermiddagar. Hon brukar roa sig bra på gungorna och rutschkanan där :) Jag tänkte ändå fara dit å träna lydnad nån dag!
Therese Blomqvist

Postat av: Karin

Publicerad 2013-03-20 20:00:10

Såg inte fören nu att du svarat men imorgon kan jag på eftermiddagen och sen kan jag typ närsomhelst. Har påsklov nu en vecka :) Sen är jag ganska fri framöver också. Har mest en massa hemma plugg som ska göras.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela