teamplockepinn

Anmäld vovve!

Publicerad 2013-03-26 21:41:54 i Agility, Funderingar, Hundarna,

Har nu faktiskt anmält Sid till hans första tävlingar! Båda är inofficiella, den ena är tom bara en på klubben, men ÄNDÅ!! En agility och en lydnad:) Kommer antagligen ångra mig tusen miljarder gånger, iaf när det gäller lydnaden! Inget moment känns speciellt stabilt... Och agilityn, ja där har jag hittills inte vart nära att klara en hel bana ens på träning så det kommer nog gå bra :P 
Ja vi får väl underhålla(?) alla andra :) 
Men jag känner att det där "perfekta" som jag jagar aldrig kommer infinna sig (iaf inte med den mängden träning man får detta år...) så vatusan, vi kör! Funderar t.o.m på att anmäla till fler tävlingar. Götenes klass 1-2 den 18 maj har jag sen länge haft siktet inställt på, men det finns även 3 alternativ redan den 12e (ja bara 2 för just Sid). En klass 1 i Vänersborg, en klass 2 i Jönköping (för Gina då) eller en klass 1-3 i Karlskoga. Jag avvaktar ett tag och funderar. Får se lite hur stollen uppför sig på kursen den 6-7 oxå :) 
 
Har ett mega stort problem iaf! Hur tusan ska jag få han att ta kontaktfältet på balansen på vägen UPP??? Ner brukar inte va några större problem, men upp bara han flyger... Tips någon???
Trodde jag hade kommit på en början sist vi tränade det i ridhuset, men idag när jag körde bara balansen så funka inte det för fem öre... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela