teamplockepinn

Hundträning

Publicerad 2013-01-15 13:22:54 i Foto, Hundarna,

Igår fortsatte jag med den nya trickträningen med hundarna. Det är så kul att se hur olika de utvecklas och snappar upp saker! Dagen innan när jag träna med dom tyckte jag Gina och Sid var bäst, kanske så att Gina va strået vassare t.o.m, Manco va allmänt hopplös :) Igår hade nog Gina fått nått släpp i skallen, hon fattade INGET :) Det tog ganska lång tid innan hon (med lite hjälp) gjorde rätt. Sid däremot va rätt på't ganska direkt han visste va det handlade om och skötte sig bra! Manco fick jag att göra rätt några gånger och då brukar det släppa lite på honom så det ska bli spännande att se han idag sen! Han blir så gulligt mallig när han har vart duktig oxå, tok hunden min <3 
På kvällen sen fick de alla 3 gå 10min var på bandet. Gina och Manco fick även gå "gymnastikbanan" efteråt. Manco har verkligen blivit duktig med den, känns som lite avbrott från den gjorde honom gott, nu sköter han sig strålande. Gina å andra sidan ä tvärtom, hon tror/tycker som vanligt att allt ska göras i 340 km/h... 
Det roligaste igår va när jag hade haft Manco på bandet så tog Fredrik mä honom ut till banan och jag påbörjade Gina på bandet. När Fredrik kom in med Manco så tyckte han inte att han hade tränat klart på långa vägar så han gick till löpbandet och helt sonika tryckte bort Gina därifrån så han kunde träna mer :) För er som känner Manco förstår ni hur gott tecken det är, han är träningsvillig till tusen och det är inte nått man är bortskämd med när det gäller honom :) Man har svårt att förstå att han faktiskt blir 9år i vår! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela