teamplockepinn

Träning

Publicerad 2013-02-03 14:03:01 i Träning,

Tog med mig Manco ut på en löprunda nu mitt på dagen. Tyckte han kunde få följa med på en tur nu så kan han få stanna hemma från kvällens agilityträning. Kan va skönt att bara ha med 2 hundar :) 
Vi tog 5km rundan, den är det ungefär hälften asfalt och hälften grus. Den är bra för det är sällan man möter någon där så hunden/hundarna kan vara lösa mesta tiden. Som vanligt kändes det som jag skulle dö efter ungefär 2-2,5km men jag har lärt mig att det går över om jag bara fortsätter! Ett problem jag har är att jag lätt hamnar i ett "lufs" tempo, jag utmanar mig inget då! Fast det kan iofs vara bra såhär i början av säsongen. Jag ökade iaf tempot sista biten för att ta ut mig lite extra och det kändes verkligen efteråt, mao lyckat! :)
Nu får vi se hur pigga mina ben är i kväll till agilityträningen i ridhuset... Det som inte dödar härdar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela