teamplockepinn

Så kallad träning

Publicerad 2013-04-04 09:47:41 i Löpning, Träning,

I måndags kväll tog jag mig en löprunda. Sprang då intervaller 6*2min. Höll jämnare fart denn gång än första gången jag sprang intervaller då jag gick ut alldeles för hårt! 
Igår när jag skulle springa tänkte jag att jag kör likadant, intervaller ska ju vara bästa sättet att jobba upp både fart och kondis. Å det gick ju bra, eller inte... Fixa 3*2min sen höll jag på avlida minst sagt! Benen kändes som stora trästockar som knappt gick att röra... Jag tänkte att om jag tar dubbel vila så här i mitten så kanske jag fixar 3st tillbaka oxå (jag va i detta läget så långt hemifrån som möjligt oxå såklart...). Men när jag började springa igen insåg jag att jag inte på några villkors vis skulle klara av att hålla högre tempo än min valiga lunk! Å t.o.m det kändes outhärdligt! Men hem måsta jag ju så det var bara att bita ihop å tugga sig framåt... Och det funka ju, det blev inte värre utan det fortsatte bara vara lika tungt hela vägen. Det vart en "av joggning" på 20min, men men det vart ju nått iaf och med tanke på hur trött jag vart så kanske det gav nått...
Kände mig rätt nöjd att jag överlevde det hela iaf när jag kom hem, så vi firade det hela lite med att äta upp laxen vi fått mä från mormor och Mats :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela