teamplockepinn

Kurs för Bobby Dalziel

Publicerad 2012-07-11 22:05:59 i

I måndags gick jag och Sid kurs för Bobby och vilken givande dag!! Fast det har tagit mig några dagar att hämta mig i skallen :) Igår gick jag runt som en zombie på jobbet:) Men det vare värt!
 
Sid väntar på sin tur:)
 
Sid har lite lätt att ha lite för bråttom och lyssnade väl lite sådär på mig, så Bobby tyckte vi skulle träna fösning med lina på honom. På det viset har vi hela tiden kontrollen på honom även fast han tror han arbetar själv. Bobby körde med honom och som längst gick han nog 60-70m ifrån oss. Sen vart det svårt eftersom det inte fanns något staket runt.
 
Bobby med Sid
 
 
 
Bobby tyckte Sid hade en snygg stil när han föste, men när han gick mot oss eller ännu värre när han väntade på kommando va han skulle göra, då såg han bara korkad ut :D Så när vi pratat ett tag när Sid stod så sa Bobby "nä nu får han inte se så där korkad ut längre nu måste vi köra lite med han" (ja fast på skottska då):) 
Jag skulle oxå tänka på att helst inte lägga honom eftersom han är så stor så kan han skrämma iväg fåren av att bara resa sig. Så jag skulle försöka träna in ett stanna på honom istället. 
Vi har fått mycket att träna på och det känns sjukt roligt! Jag har redan anmält mig till nästa års kurs:) Fast då vill jag gå mer än en dag! 
Det har vart en super kurs på alla sätt! Trevliga folk, god mat och allt utom bra väder:) Men men det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder sägs det ju :p 

Avslutar med en bild på fina Joe! (kanske inte lika fin bild, men iaf..)
 
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela