teamplockepinn

Det finns inget dåligt väder.....

Publicerad 2011-06-09 23:48:00 i Allmänt,

.... bara dåliga kläder, sägs det ju. Ett bra exempel på det är att inte använda vanliga kläder ute när regnet vräker ner! Det har jag testat 2ggr idag, jag vart rätt blöt bägge gångerna:) Första när jag och Novali kom hem efter att ha handlat i Skara, då vare jordens åskväder här hemma (de prata t.o.m om Mariestad på tv4 nyheterna, så det va ganska rejält) jag behövde då först få in Novali och sen det vi handlat, efter dom vänderna till bilen va jag genomblöt:) så då gjorde det inte så mycke att jag måsta göra Sid sällskap ute när han skulle kissa (han ogillar ju det här med regn:)) Sen vare bara att gå in och byta om:) Andra gången va på kvällspromenaden, det regna faktiskt inte när jag gick ut kan jag ju iaf skylla på:) Jag va även denna gång ganska blöt när jag kom in, dock inte lika mycke som gången innan:) Det är väldans tur man inte är gjord av socker :P
Kände mig lite som Sid ser ut på denna bild:))
Sid pojken sköter sig väldigt bra måste jag säga! Han sover hela nätter och det är väldigt sällan det händer "olyckor" nu! Lämna dom själv hemma några timmar idag och även då utan några problem. Vi har haft huvudbry med hans dåliga aptit, vi har fått i honom all mat, men vi har fått truga i den. Han har verkat mycke mer intresserad av Manco och Gina's mat så i dag testa vi å ge honom maten torr och då tryckte han i sig allt utan att avvika en gång:) Såg ut som han fundera på att gå en sväng, men när han titta upp å Gina stod där å sukta på maten så bestämde han sig för att fortsätta äta:) Detta va för gott för att lämna:) I måndags fick han va med på sin första agilitytävling, han tyckte det va spännande:) Men på slutet av dagen sov han MYCKET gott i en av burarna:) I morgon blir det premiär att sova i husvagn, ska bl kul se va han tycker om det!
Jag kan tyvärr inte lägga in/ta några nya bilder för tillfället, för jag hittar inte laddaren till kameran:)
så det får bli en favorit i repris:)
Ja i måndags va vi iväg till Askersund på tävlingar, till å börja med störde jag mig grymt på deras upplägg, första start va klockan 10!!! Va fasen... Bättre börja tidigt så man kommer hem nångång! Men men bara gilla läget! Det va för övrig inget lyckad dag för mig, varmt som tusan vare oxå! Jisses va jag klagar:) Agilty banan först va ingen jättesvår bana alls, min spontana känsla va att "här ska ju manco nolla", inte så jätte bra att förvänta sig nått sånt kanske.. Det sluta med en disk i båda loppen (man fick köra samma bana 2ggr...) iofs va det jag som valde att diska honom då han hoppade kontaktfältet på balansen, men ändå:) Det är sånt man blir lite besviken på, han är trotts allt i klass 3, han ska klara en sån sak... Gina, ja va ska jag säga...:) Det vart disk och disk, på exakt samma ställe t.o.m:)  Först hade de ställt långhoppet dumt, rakt ut mot skogen. Det vart som de hoppa mot en vägg och då hoppa givetvis Gina snett... I båda loppen... Sen tog hon en fel tunnelingång, vilket inte är så ovanligt för henne. Varför ta den lätta vägen när man kan ta den svåra? :)
När det va dax för hopploppet va min motivation sådär får jag nog erkänna.. Det hade dragit ut på tiden och med en gnällig 2åring med så tar det på nerverna:) Det va en ganska rolig bana faktiskt så jag tyckte det kändes trist att inte va riktigt laddad! Manco va först ut, han nollar och gör ett allmänt bra "Manco lopp" :) Han är ju inte super speedig, men har ändå ett bra flyt. Det räckte iaf till en 2a plats:) Den som vann va det inget att göra nått åt, det va klass skillnad!! Jisses va bra dom va! I andra loppet kände jag att jag som inte hade så mycket att göra åt saken, han nolla ju förra det kan inte bli så mycke bättre.. Men jag tänkte att vi sattsar på att få ett snabbare lopp! Det lyckades oxå, 2sek kapade vi på tiden, men tyvärr fick han en rivning så det vart inte bättre än en 8e plats. Gina då, ja hon diska första loppet redan på 3e hindret, sen diska hon sig några gånger till oxå när vi ändå va igång:) I andra loppet fick jag äntligen runt henne iaf även om det va ett riktigt dåligt lopp med mycke snurr å skit. Hon fick en sur rivning, bommen låg å hoppa och ramlade till slut av.. Sen fick vi tydligen för beröring oxå... Jag minns inte att vi rörde varann och va det nått så sprang hon in i mig:) Men det är klart, viktigt dömma sånt på en inofficiell tävling;) Men men vi kom i mål iaf med ett resultat, man får va gla för det lilla:)
I onsdags när vi tränade så körde vi med starten från hoppbanan och det tog ett tag innan vi fick till det (jag å Gina) men tillslut tror jag hon fatta poängen:) Men det är nog nått jag behöver nöta mer på!
tok Gina på simtur:)
Med sötaste Novali är allt oxå bra förutom det envis hostan hon har:/ Men den verkar va lite på bättringsvägen, det är mest när hon sover nu, hon brukar få en rejäl hoststund nångång på natten, men sen håller det sig lugnt. Vi har börjat träna mer och mer på att va utan blöja, igår klara hon hela dagen med bara en "olycka" (är det inte den ena så är det den andra:)) Hon är duktig på att säga till! Idag köpte jag en sån mindre toaring så det slippe va så jobbigt för henne. Hon vill nämligen inte använda pottan längre utan det är toaletten som gäller:) Har kollat på en sån ring ett tag men de jag har sett på bla coop har vart snordyra, runt 350:-, denna kosta bara 39:- eller nått sånt! Lite mer lagom tycker jag:)) Sen va den rosa oxå:)
Idag köpte vi även 2par nya stövlar åt gumman. 280:- för 2par det tycker jag är helt okej:) Hon va super nöjd med sina nya stövlar och skulle ha på sig dom direkt:) Så "pinsess" skorna va inte längre intressanta:) Tur det va regningt ute så det passade med stövlar;)
Annars är det mest talet hon utvecklar nu, hon tjatar oavbrutet känns det som:) Och hon härmar ALLT man säger:) Hon har fått några favvo uttryck "det båser bort" är ett som hon använde mycke nu om, ja, det mesta:) Allt kan blåsa bort:) Vi har nog pratat endel om just blåsten ute för nästan varje gång vi ska gå ut så säger hon att det " båser ute" :) Idag blåste det inte speciellt mycke så jag försökte säga det till henne, då fick jag "båser baaja ite" (blåser bara lite) till svar:) goa gumman, hon snappar upp allt:) Det gäller att tänka sig för nu va man säger:) Hon verkar iaf trivas bra med sitt nya rum och hon sover där själv hela nätterna, det är max en gång i veckan hon kommer in till oss! Iofs är hon inte helt själv, Gina ligger där oxå, under hennes säng:)
Sen har gumman oxå visat en jobbigare sida oxå, hennes humör! Det är inte att leka med:)) För några dagar sen så hade hon och jag badat och haft oss och hon hade super kul! Sen skulle vi åka in och handla, men det ville då rakt inte hon!!! Vi fick in henne i duschen med mig, men hon skrek som en tok hela tiden. Sen när jag skulle torka mig tog jag en ny handduk ur lådan, då vart hon ännu mer vansinnig:) Hon slet till sig handduken och skulle lägga ner den i lådan, men då såg hon att alla andra handdukar va ihoprullade och då måsta ju även denna vara det! Så hon säger åt mig att "ulla den" Varpå jag sätter mig ner och tänker börja försöka prata med min helt galna dotter, jag hinner säga "Novali" då skriker hon till mig "nä mamma inte pata, ulla!!!!" (nä mamma inte prata, rulla) Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig:)) Kanske inte det bästa att göra i den situationen, eller så kanske det va just det som va bra:) Men några gånger till fick jag allt höra att jag skulle sluta å prata å rulla istället:))
Gofisen våran:) Som för övrig säger att hon är en "akenfis" när hon springer runt utan kläder:)
Nä nu måste jag sova, i morgon är det först studentfirande, Fredriks bror och flickvän tar studenten, sen tar vi husvagnen och beger oss mot Frövi för lördagens agilitytävlingar:)
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela